Är jag rik nu?

För en gångs skull har jag faktiskt pengar på mina konton! Det är helt otroligt. Jag köpte mjölk för första gången på två månader igår. Den satt gött i halsen!

Men med rikedomen kom skuld. Det gick en fattig man och bad om pengar på t-banan. Jag har ju faktistk några småslantar i min väska, men HEPP dom kunde ja minsann inte dela med mej av eftersom det ska gå till schampoo, kurslitteratur och bio eller andra skitsaker som jag anser vara nödvändigt för min livsstil. Den här människan ville väl bara få pengar till mat som faktiskt är nödvändigt för överlevnad.  Men ne, jag måste hålla på de där kronorna för man kanske blir sugen på en kaffe sen eller ngt.

Världen är fortfarande upp och ner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0