Med näsan i litteraturen

Det går verkligen bra för mig. Jag har i stort sett haft tid sedan juni att göra mina anteckningar för mitt omprov. Men varför ska man plugga när man kan sola? Så nu sitter jag här. Snart en vecka kvar till provdags och skriver så pennan glöder. Eller iförsig borde ja säga skriver så handen glöder eftersom vi lever på 2000-talet och på 2000-talet har man tydligen dator till allt. Varför ens ha pennor liksom. Dagens ungdomar kan ju inte skriva eller stava ändå. Och när dom väl göra lite klotter i ett block är det ord som "Bullshit" "omg" "mkt" "pls" "lol" nm" m.m. som vanliga svensken inte förstår.

Jävla tur att dom tar in svenska i all undervisning nu. Ja tror inte ja hade orkat att läsa 16 noveller på fem sidor varke månad utan punkt i hela min yrkeskarriär som ja fick göra under under en vecka under min praktik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0