Alkohol!

Alkoholen är antingen din bästa vän eller värsta fiende. Igår var det nog lite av både och. Varför jag plötsligt börjat bete mej som en dryg hora när jag dricker kan jag inte svara på. Men lite skoj måste det ändå sett ut när jag tänkte sova på toaletten, balkongen eller på mattan i vardagsrummet:)

I vilket fall är alkohol en fruktansvärt rolig sak att diskutera. Egentligen borde jag hata det lika mycket som den ständigt utvecklande tekniken. Antingen gömmer man sig bakom ett grogglas eller en dator istället för att gå ut och visa alla vem man egentligen är.

Varför är det så kul att supa ner sig så hårt när man ändå inte minns något dagen efter? Det är ju inte direkt som att man lär sig något på fyllan förutom saker man INTE ska göra igen. Det är iaf något jag vaknar upp och inser varje helg. Man ska inte sova på balkongen och absolut inte pissa från balkongen! Man ska inte dricka på tom mage. Man ska inte äta när man kommer hem för då vaknar man upp med en halväten macka i näven. Man ska inte blanda ihop namn då stämning blir äckligt pinsam efter att man snackat med en dude som man trodde hette X när han egentligen hette Y. Man ska inte gratta tjocka tjejer till graviditeten. Man ska inte sno västar eller glas för den delen heller. Man ska inte lägga halvöppna colaflaskor i sin väska. Man ska inte åka pulka i hammarbyhöjden för då tappar man plånboken och mobilen. Man ska inte tjaffsa med vaktar för då blir man utslängd. Man ska inte springa i strumbyxorna vid globen för då snurrar man in sig på slakteriet. Man ska inte tjaffsa mot starka killar för då åker man bara i golvet. Man ska inte gå in i herrarnas omklädningsrum efter halv ett för då står det nakna blekfisar i duschen.

Listan kan med andra ord göras lång. Så varför envisas jag ständigt med att festa varje helg? Vad är det som är så förbannat kul förutom att man blir extra social och gör saker man normalt inte skulle göra? Kan någon förklara detta för mej?


Normalt beteende?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0