Annas Lexikon

Nya vänner= Nya missförstånd. Det är inte lätt att leka med sina vänner när vi inte förstår varandra. SÅ HÄR, kommer återigen mitt vackra lexikon. plugga på nu era kötthöven!

  • saru ha? = ska du ha?
  • flööö = flytta på dej
  • knö = Ex "Fan va du knör" = Fan vad du puttas/står nära/ etc
  • körv = korv
  • pirre = pizza
  • Tjotta = toalett
  • Äru? = är du?
  • saru ha en hälta hälta? = ska du ha en hälften av varje?
  • Klö = klockan
  • pöse = påse. I den mening att man bara ligger där och är lat. Eller en påse chips=)
  • möe = mycket
  • brö = bröd, tuttar
  • stimma = vara jobbig
  • cöla = cola
  • ferre = fest och fisk
  • slödryck= groggvirke (dryck man blandar med alkohol för er som är efterblivna)
  • va äre? = Vad är det?
  • Kötthöve = tjockskalle, pucko (iförsig kanske det bara är ett anna uttryck, men what the hell)
  • röv = rooooooooompaaaaaaaaa
  • pessa = kissa
  • köpp = kopp
  • te = till. ex "saru te Anna?" = Ska du till Anna.
  • flöta = käka onyttigt. Mat eller godis.
  • moffa = När man äter mkt och snabbt.
  • hörrö! = Hallå! Hurududu!
  • va saru? = Vad sa du?
  • tyken = Katig
  • möpp = en liten rolig filur eller så säger man det när man inte har något bättre att säga.
  • häromadan = Här om dagen. typ När gjorde det? "Häromadan".
  • fölla = fylla! alltså inte fylla på en hink med vatten utan fylla som i att man är fuller. TIHI
  • sköp = Skabbig mänska! eller ful jävel
  • didäringa = de där, det där etc
  • bös = mångtydligt ord enligt min mening. men jag översätter det med skit, smuts etc:P
  • Venne = Vet inte
Om någon av mina skarapolers kommer på ngt mer, let me know

Kommentarer
Postat av: oskar

pöse kan ju även va en pöse! asså chips! köper du med en pöse?

2011-02-18 @ 13:36:02
Postat av: oskar

sen gillar jag häromadan också, ja den behöver jag nog inte ta och förklara för dig iaf snärtan

2011-02-18 @ 13:36:44
Postat av: Avid

Öh! ä ja den ända som användär didäringa jävla bra orde "Bös" så jävla gött ord äre saru veta!

2011-02-18 @ 23:19:45
Postat av: Dunken

didäringa och bös använder jag också speciellt bös då det är ett sånt ord som går att använda åt det mesta egentligen.



sen kan även klega användas för klocka, va ä klega på dygnt.



sen använde vi ett tag äna (en skaraborgsversion av göteborgskans änna)

2011-02-19 @ 09:33:54
Postat av: Dunken

Efter sköp f¨r du ju nästan skriva med meningn att man ska ut och sköva sköp, eller skjuva sköp dvs ut och dansa styrdans typ bugg

2011-02-20 @ 13:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0