Fundamentalism

Jag skulle hemskt gärna vilja träffa en person som är sjukt bokstavstrogen med starka åsikter. Hur kul vore det inte att debbattera med en sådan person? I vanliga fall skulle det väl inte gå eftersom folk numera tar till nävarna istället för orden. Sjukt tråkigt i min mening. Så jag undrar helt enkelt vad man ska göra för att religion och politik inte ska bli ett resultat av våld? Varför kan människor inte bara inse att alla är olika och tänker olika. Låt vissa tro att man måste följa fem pelare för att leva ett fullständigt liv. Men då måste även dessa acceptera att motparten inte håller med. Så länge man inte drar det till orimliga gränser och tror att knytnävar är lösningnen på ens problem så tycker jag det är sunt att alla inte tänker lika. Hur fan skulle det se liksom?

Jag märker att jag framstår som att jag lever i min egen lilla bubbla och är dum som tror att världsfred är ett begrepp som aldrig kommer att komma till uttryck. Men tänk om alla istället var pessimister? Satan va jobbigt det hade varit!

Dags för en banan!


Jag och min bror på väg mot nya äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0