Snöoväder

Den som missat att det är snöoväder idag är antingen isolerad eller en säl. JA, det är "snöoväder", det finns inget vi kan göra åt det så varför gå omkring och vara grinigia? Själv tyckte jag det var jättekul att komma fram till slussen idag och se att all busstrafik var inställd på grund av halka. "Sicket tillfälle att få vara kreativ tänkte jag".
Jag ringde till min VFU-skola och sa att jag skulle bli försenad eftersom Sveriges kollektivtrafik tydligen inte klarar av att förbereda sig inför ett snöoväder det vetat om skall komma. Min handledare var like road över situationen och bad mej ta saltsjöbanan istället då den borde gå.. SE... FIXAT! Lipa ja? NÄ... Så de mänskor som i all sin frustration skäller ut dom stackars trafikarbetarna för något de inte kan gå för bör med omedelbar verkan äta upp sin egna arm. För det gör lika stor nytta som att stå där och beskylla folk som bara försöker göra sitt jobb. Hade man haft superkrafter hade det vart sommar nu.


Kommentarer
Postat av: Zlatan

Du är en säl som åker kollektivtrafik.

2011-02-11 @ 11:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0