"Tjejer är fejk"

Herr Libanese påpekade för mig härom dagen att tjejer är fejk. Min första instinkt var att be honom sätta sig i en köttkvarn men sen när jag tänkte på det en sekund insåg jag att mänskan faktiskt har rätt.

Vi sminkar oss, har strumpbyxor som tajtar till kroppen och opererar oss här och där. Och ja, jag är medveten om att killar också gör detta men den skaran är en minoritet. Jag tycker absolut inte att det är något fel med detta. Ända gången det är fel är när man bestämmer sig för att "avmaskera" sig och visar upp en attityd som inte överensstämmer med den personlighet du visade tidigare. Om du har fångat en killes uppmärksamhet med det du "designat" din kropp med (smink, kläder) får du fan vara beredd på att intresset kanske inte är så stort efter det att han har fått se va som verkligen finns under kläderna. Killar är inte svin när de dissar en tjej dagen efter. Han dissar bara det han vaknade upp till, inte det alter ego han träffade kvällen innan. Så ja, det är vi tjejer som är svin.

Så varför egentligen gå igenom allt det om man ändå inte är säker på sig själv? Se till att fixa till självförtroendet innan du ger dej ut. Fokusera eller investera i sådant som i slutändan gör dej lycklig. Är det kroppen inskaffa ett förbannat gymkort, är det hyn se till att få de bästa krämerna. GÖR NÅGOT ÅT DET ISTÄLLET FÖR ATT LIPA!


Obekväm eller sjujävelsglad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0