Va skulle du göra om du fick vara diktator för en dag?

Oj oj oj! Om ja fick bestämma för en dag och dessutom veta att resultatet av mina val håller i sig finns det mycket radikala åtgärder jag skulle ta vid!

*Förbjuda rökning! - Japp. Du luktar bara skit och förpestar luften för oss andra.

* Sätta viktgräns på snabbmatsställen - Det här kommer jag säkert få skit för men väger du 150 kilo äre inte meningen att du ska sätta i dej mer flötmat. Förutom att du riskerar att dö tar folk med fetma bara upp onödig plats på sjukhusen.

* Hårdare straff för våldtäkt/mord etc - Haru döat en människa med flit ska du fan inte få chans att leva ditt eget liv. Den enda plats du är värd att befinna dej på är bakom galler.

* Bötfälla dem som skräpar ner och inte tar upp hundskiten efter sig! - Jag är så trött på att se människor som skräpar ner överallt. Det är inte så jävla jobbigt att slänga det där pappret i en papperskorg som står 20 meter ifrån dej. Skärpning!

* Sänka biljettpriset på SJ resor- alla snackar om att allt numera ska vara miljövänligt, att man ska åka kollektivtrafik och blablabla.. Hur jävla lätt är det att göra det när priserna är så pass höga att det lönar sig mer att ta bil?

Jag tror folket skulle störta mig efter en dag. Men ändå.. kul hade det varit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0