Rädda jävla kyckling

Jag vet inte vad som definieras som "att växa upp" men jag anser iaf att fölk mognat tillräckligt mycket när de inser att man inte ska vara beroende av andra hela jävla tiden. Är du över 20 år, bor i egen lägenhet, är ensamstående och har ett jobb som du visserligen trivs med men som du inte vet om du vill ha resten av ditt liv får du fan göra något åt det istället för att gå och vänta på att någon annan ska göra en förändring tillsammans med dig. Det är inte att vara uppvuxen. Att vara så beroende av sina vänner/flickvän/pojkvän är så fruktansvärt oattraktivt och tragiskt på samma gång! För det är såååå mycket man går miste om.

Det kanske är skitläskigt att ge sig ut någonstans där man inte känner någon, det är jag medveten om. Jag gjorde det själv för två år sedan. Men jag gör det hellre själv än att "nöja" mej med den tillvaron jag då hade. Nu sitter jag här i Stockholm, med 136189746346 vänner som alla är galna och härliga. Jag studerar och jobbar samtidigt vilket ger mej både en erfarenhet jag annars inte fått uppleva men samtidigt blir man väldigt målsättande.

Jag vill bara säga till er som inte vågar göra en förändring (för att ni är för bekväma med tillvaron) att försöka se allt ur ett positivt perspektiv. Det finns inget dumt i att flytta, om det är riktiga vänner ni har kommer dom att stanna kvar i ditt liv, det finns heller inget dumt i att göra något själv eftersom det är när du är själv som du lär känna dig själv som bäst. dina styrkor/svagheter. Och det viktigaste, Om du inte skärper te dig och gör det du ständigt önskat att du gjorde kommer du i framtiden att ÅNGRA DEJ!


passa dej så ja inte stirrar ner dej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0