sova eller vaket tillstånd?

En sak jag inte begriper är innebörden av uttrycket "Varför vaknade jag så tidigt när jag har en sådan lång dag framför mej?". Är det något fel med att ha en lång dag? Det är ju som att man fått extra tid i livet. Eller? Eller är det jag som bara lägger för mycket betydelse i saker och ting igen?

Men om man tänker efter, vill man istället ha en kort dag(= dagen går fort) så springer ju livet förbi en. Det hände mej igår. Jag gick upp, fick ta hand om en bajsande klarvaken unge i över åtta timmar, kom hem, käkade förbannat go lövbiff och sen somnade till vänner.

Intressant? Nä. Så varför fyller man inte dagen med mer värdefulla saker om man nu "har en lång dag framför sig". Gör något bra era möppar! Nu ska ja ut å springa, det är ju trots allt snart beach 2012. HÖHÖHÖHÖH


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0