Tappa inte era nycklar

När jag vill tipsa om att inte tappa era nycklar syftar jag inte till det faktum att ni skulle ha slarvat bort dom. nej nej. Utan jag menar helt enkelt att ni inte ska tappa, slänga och kasta dem i marken, för tydligen är dagens nycklar så ömtåliga att de går sönder. Detta hände mej idag (iförsig händer allt mig men ändå).

Jag och min trogne vapendragare drog på stan för att inhandla ett piano när vi på hemvägen råkade tappa nycklarna i marken. Detta skulle vi inte gjort, eftersom nyckeln på något magiskt sätt gick sönder. Så där stod vi, utanför lägenheten, med ett fett stort piano och ett stativ, var ashungriga och griniga.

Jag går ner och kollar på anslagstavlan vilka nummer man kan ringa för att få hjälp. "Fastighetsjour" står det på, och ett nummer bredvid. PERFEKT tyckte jag. Men så ser jag att idioterna inte har telefontid förens vid klockan 16, och klockan var vid detta tillfälle tolv. HUR FASEN KAN NI KALLA ER JOUR!? SKÖTT I PANNAN SKA NI HA ERA JÄVLA IDIOTER!

Så vad gör jag? Efter att ha svurit ord som inte borde få finnas ringer jag både styrelse, ordförande och kära pappa. (pappor är bra, dom vet allt). Jag får till slut tag på en kärring som ber mej vänta. A visst, vad ska jag annars göra? SOPA! HOn skickar en trevlig karl till oss som hjälper oss in. YEEEEYY

Väl inne i lägenheten, inser jag och Elin att idioterna vi köpte pianot av glömt att skicka med en adapter som skulle ingått i priset......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0